Salgs- og leveringsbetingelser

Disse betingelsene gjelder ved kjøp av varer hos unisportstore.no.

Unisportstore Norge drives av: Unisport A/S
CVR-nr. 30800680
Bådehavnsgade 38
2450 København SV
Telefon: 21403300
E-post: support@unisportstore.no

Når du handler på Unisportstore.no, må du være minst 18 år på kjøpsdagen og ha tilgang til en gyldig betalingsmåte.

Betaling og leveranse

Vi aksepterer betaling med Visa, Mastercard og Vipps.

I tillegg tilbys en betalingsløsning via Klarna Bank AB (publ). Hvis denne betalingsløsningen brukes, videreformidler vi informasjon om deg (identitet og kontaktinformasjon) og kjøpet ditt til Klarna, med det formål at Klarna kan håndtere din forespørsel om bruk av betalingsløsningen, samt håndtere selve betalingen. Klarnas behandling av din personlige informasjon skjer i samsvar med Klarnas personvernerklæring og Klarnas vilkår og betingelser, som du vil bli presentert for i forbindelse med kjøpet ditt.


Beløpet trekkes først når bestillingen sendes. Er det en bestilling med et eller frele produkter med trykk, vil beløpet belastes når bestillingen blir trykket.

Prisene er oppgitt i norske kroner inkludert mva. I tillegg til prisen kan det forekomme avgift for frakt.

Du velger leveringsmetode i kassen. Det koster 99 NOK for levering til utleveringssted og 119 NOK for hjemlevering. Vi leverer varene med Posten/Bring. Om du bestiller varer som er partnerprodukter (MP) som leveres direkte fra produsenten, vil pakken din leveres med Postnord.

Leveringstiden avhenger av hvilke produkter som er bestilt, leveringstiden står angitt i produktbeskrivelsen. Lagervarer sendes oftest innen 24 timer fra lageret vårt og leveringstiden til kunden kan forventes å være 1-3 virkedager. Vi gjør også oppmerksom på at når et produkt er lagt til trykk eller brodering, så er det ikke lenger mulig å endre på evt. størrelse eller trykk.

Angrerett

Du har rett til å si opp en avtale uten grunn innen 30 dager. Angrefristen utløper 30 dager etter den dagen du eller en annen person du har valgt får fysisk besittelse av varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende hverdag. Så lenge alle vilkår opprettholdes kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Varen skal fremstå som ny ved returnering. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Angreretten gjelder ikke for produkter med personalisering med trykk. Uansett om det er eget trykk, en spiller, standardtrykk eller originaltrykk. Det gjelder all form av trykk som flagg, eget navn, spillernavn, ermemerke og andre tilvalg av trykk.

Listen over spillernavn er en guide til hvilke tall og navn en spiller bruker. Hvis drakten kan trykkes med originaltrykk, vil navnet merkes med (original). Dersom vi tilbyr eget trykk med originaltrykk, kommer det frem i teksten om trykk på produktet. Hvis det ikke står at det er et originaltrykk, vil trykket være et standardtrykk. Vær oppmerksom på at navn og nummer for trykk kan endres før eller under en sesong/turnering. Det er ingen garanti for at trykket vi tilbyr vil bli brukt av spilleren gjennom hele sesongen/turneringen.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema eller e-post). Angrerettskjema sendes til kjøper via e-post når ordre sendes fra selger, men det er ikke et krav fra selger at dette skjemaet benyttes. Spørsmål og henvendelser ang. angreretten kan sendes til support@unisportstore.no, livechat eller du kan nå oss på telefon 21 40 33 00.

Returnering av ordre og returomkostninger

Hvis du har angret på kjøpet av en vare, må du sende varen til oss.

Er produktet ikke som du tenkte, eller i feil størrelse, så kan du returnere det til oss innen 30 dager og få pengene for varen refundert. Hvis du har betalt frakt ved bestilling og du returnerer hele ordren tilbake til oss, så refunderes denne frakten også. Returfrakt refunderes ikke og skal betales av kjøper.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Returkostnaden ligger på 99NOK, og trekkes automatisk fra totalsummen som refunderes for produkt/er som sendes i retur.

Reklamation

Kjøper du en vare og det er en mangel ved den – for eksempel en material- eller fabrikasjonsfeil – gjelder kjøpslovens regler. Du kan klage på mangler ved produktet innen 24 måneder fra leveringstidspunktet ved å sende oss en e-post med minimum 7 bilder av det skadede produktet - Bilder av topp/bunn, hver side samt nærbilde av selve skaden. E-posten må sendes til support@unisportstore.no og inneholde: - Emnelinje: Reklamasjon + ordrenummeret ditt - Forklar i detalj hvordan feilen oppsto og legg ved bildene. Vi vil da komme tilbake til deg med ytterligere informasjon. Du må derfor ikke sende produktet tilbake til oss før vi informerer deg om det.

Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen på varen. Du må imidlertid slutte å bruke produktet dersom det oppdages en reklamasjon, slik at vi har mulighet til å vurdere klagen riktig. Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Ved kjøp av fotballsko, er det viktig å legge merke til de er laget for ulike underlag, som gress eller kunstgress. Du kan lese mer om hvilke typer knotter som passer til hvilke underlag her. Videre fremgår det av produktbeskrivelsen, fakturaen og pakningsvedlegget i esken fra leverandøren. Hvis de brukes på feil grunnlag, kan det bety at vi ikke kan godkjenne en reklamasjon.

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no. Unisport AS vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.

Sist oppdatert 24. Februar 2025